9 juni 2011

Pressmeddelande: SOLLOs pris på 100.000 kr till Daniel Daboczy

daniel_daboczy_150Daniel Daboczy, fundedbyme.com belönas för sitt arbete med crowdfunding, och för att därmed ha givit individer och organisationer helt nya möjligheter att finna de resurser de behöver för att kunna tillvarata sina drömmar och möjligheter.
Sollos Pris delades ut på Sveriges nationaldag, 6e juni, och är instiftat av Sollos Minnesfond, till minne av Lars Olof "Sollo" Bäckman. Priset går enligt statuterna till ”ett entreprenöriellt initiativ värt att uppmuntras” och ska gå till en individ som lever och verkar i Lars-Olof Bäckmans anda.
Daniel Daboczy, fundedbyme.com tilldelades priset efter en spännande finalomröstning till vilken även Heidi Harman från Geek Girl Meetup och Jonas Hombert från Jaycut var nominerade efter ett omfattande juryarbete.
”Vi är djupt imponerade av det som Daniel åstadkommit och ser fram emot vad han kan göra framöver för att fortsätta stödja entreprenöriella initiativ.

daniel_heidi_jonas_150

Fundedbyme.com har öppnat helt nya vägar för att kanalisera resurser till projekt som behöver dem och visat att det inte bara är pengar som kan ta projekt framåt utan att det även går att bidra med andra resurser. Det är stort”, säger P-H Börjesson, VD för investmentbolaget Spiltan och ordförande i Sollos Minnesfond.
Förutom priset till Daniel Daboczy delades också ett pris om 20.000 kr ut till "Bästa studentorkester". Det priset gick i år till Linköpings studentorkester LiTHe Blås.

LiTHeBlas_150