18 september 2014

Spiltan lyfter med drönare! Spiltans kurs 1270 kr/aktie

Investment AB Spiltans kurs sattes vid septemberhandeln till 1270 kr (1250 kr) med ett substansvärde på 1278 kr per aktie (1266 kr). Den positiva kursutvecklingen beror främst på den ökade värderingen i portföljbolaget CoolStuff.se – Sveriges ”prylmecka” på nätet – som ökade Spiltans substansvärde med 5 miljoner kronor.

- Det är väldigt roligt att det går bra för bolaget. Jag har själv testat en mängd kul prylar! För vem hade kunnat klara sommarendrönare_coolstuff utan jordgubbsnoppare, en ”fitbit” (personlig tränare runt handleden), eller en sjungande äggklocka, säger Per H Börjesson, VD för Investment AB Spiltan.

En av de mest populära produkterna just nu är drönaren - Parrot AR Drone 2.0 poweredition - en fjärrstyrd, kamerautrustad quadrocopter som du sköter med din iPhone, iPad, iPod touch eller Android, för 3.195 kr (http://www.coolstuff.se/Parrot-AR-Drone-2-0-Power-Edition). Om du vill ha en enklare variant kan du satsa på Hubsan X4 Mini Quadcopter med HD-kamera för endast 795 kr.