14 augusti 2014

Spiltans portföljbolag Berkway investerar i FemtioFemPlus

JanNybergEn nyinvestering i sommar är bolaget FemtioFemPlus som hjälper till med hushållsnära tjänster på olika ställen i Sverige.
Läs gärna Pressmeddelande 2014-08-13 om affären.

När Dagens Industri besökte Skåne i sommar resulterade det i en stor artikel den 30 juli om hur ”Seniorer gör rent hus”. DI-artikeln beskriver bland annat hur en pensionerad JAS-pilot planterat blommor till en dam född 1926. (Skicka ett mail till marie@spiltan.se om du vill läsa hela artikeln).

Du kan som Spiltanaktieägare utnyttja tjänsterna genom att kontakta närmaste franchisetagare på www.femtiofem.se. Bolaget söker också franchisetagare så kontakta Jan Nyberg på jan@femtiofem.se om du är intresserad av att starta en lokal verksamhet.

Då första kapitlet i min bok "Så här kan alla pensionärer bli miljonärer" är just ”Gör karriär som pensionär” tycker jag investeringen har spännande utvecklingsmöjligheter. Det var också en artikel i DI om Affärsängelakademin (som Spiltan är en av grundarna av) som gjorde att koncernchef Jan Nyberg kontaktade Spiltan, men till slut tyckte vi att investeringen passade bäst in i Spiltans portföljbolag Berkway med huvudägaren Kasper Ljungqvist, som har relevant branscherfarenhet.