Flattered växlar upp med hjälp av Spiltan

Pressmeddelanden
Svenska skomärket Flattered, som är nominerat till designpriset Guldknappen, har haft en stark tillväxtresa drivet av sin online-strategi. Idag står den egna e-handeln för cirka 70 procent av omsättningen. För att möjliggöra ökad tillväxt och fortsatt internationell expansion investerar nu Investment AB Spiltan 15 miljoner kronor i bolaget.

”Det känns fantastiskt roligt att nu kunna lägga in ytterligare en växel i Flattereds resa mot att bli ett globalt D2C-skomärke. Vi är väldigt stolta över att få in Spiltan. De har erfarenhet och delar vår vision som långsiktig partner, säger Gustav Lidén, medgrundare och VD i Flattered. 

Flattered AB grundades 2013 av Gustav Lidén, Isabella Löwengrip, Pingis Hadenius och Hanna Kwiatkowska Tisner. Sedan två är även sälj- och marknadschefen Emma Lythell delägare. Investment AB Spiltan tar nu en 36 procentig ägarandel i bolaget och Göran Pallmar axlar ordföranderollen.

Vi ser en spännande möjlighet att få vara med på Flattereds internationella expansion. Företaget har en framgångsrik mix av online- och butiksförsäljning med spännande influencersamarbeten. I kombination med duktiga och engagerade medarbetare finns en stark bas för att bygga ett internationellt varumärke” säger Göran Pallmar, ansvarig Investment Manager på Investment AB Spiltan.

”Det bästa med Spiltan är deras erfarenheter av att stötta entreprenörsbyggda bolag i tillväxtresan. Jag är otroligt nöjd med deras inträde i bolaget och att Göran Pallmar med all sin erfarenhet tar över ordförandeklubban. Jag ser stora möjligheter i detta, säger Pingis Hadenius, styrelseordförande i Flattered.

Dokument

Release